האדמו"ר מסאטמר: "המופקרים והמושחתים שעלו להר הבית – הם הציתו את האש"

ארי וידר 3 Comment on האדמו"ר מסאטמר: "המופקרים והמושחתים שעלו להר הבית – הם הציתו את האש"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדברים שנשא כ"ק האדמו"ר מסאטמר בפני אלפי מחסידיו, הוא תקף את העולים להר הבית והאשים אותם בהצתת גל הטרור הנוכחי.

את הדברים אמר בהיכל הישיבה הגדולה בקרית יואל כשמסר שיחה לקראת פתיחת הזמן בפני אלפי מתלמידי הישיבה, "אם מדברים בימים האלו, צריכים להתפלל לשלום אחינו בני ישראל תושבי ארץ ישראל בכלל ותושבי עיה"ק ירושלים בפרט", אמר האדמו"ר", שצריכים רחמי שמים מרובים שינצלו מידי רוצחי האכזרים בתפילה לשומר ישראל שישמור שארית ישראל בכל מקום שהם גם בארץ ישראל וגם בחו"ל. לדאבוננו, דם ישראל נשפך כמים כבר מתחילת השנה שעברה, נשפך דם ישראל כמים גם בא"י וגם בחו"ל וזה כבר נמשך גם בשנה הזו, והשי"ת יאמר לצרות ישראל די".

סאטמר 2

וכאן תקף האדמו"ר והאשים כי "אבל כאילו להתפלל בהר הבית האם א"א להתפלל רק שם במקום המכניס את כולנו לסכנה? ומה יש להם לחפש דווקא שם אם הם עולים למקום המקדש בהר הבית הרי זה באיסור כרת, אם הם לא הולכים למקום השייך להר הבית אז למה צריכים ללכת דווקא לשם? האם אין מקום אחר להתפלל דווקא במקום הזה? זה הדליק את השריפה, רואים בבירור והם באחרית על כל השפיכות דמים והשי"ת יאמר למלאך המשחית הרף".

כמו"כ, ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך ענה בשבת האחרונה לאחד השואלים: האם יהודי שעולה להר הבית יש לו דין 'רודף'? וענה הגר"מ: "רודף לא אבל הוא שוטה ורשע".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עם כל ההתנגדות לשיטת סאטמאר. עלינו להודות שבנושא זה, הצדק עמו!

  2. 2

    למגיב 1 על איזה התנגדות אתה מדבר הם צודקים בהכל 100% בדוק ובסוף עוד נראה מי צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. 1

    אדרבה תסביר לי מה שונה הר הבית מכל ארץ ישראל וודאי שיש בעיה הלכתית להכנס לשם אבל אני מדבר מצד התגרות בערבים הרי כולנו יודעים שהר הבית זה רק "תירוץ" לכל הטרור כי מבחינתם גם כשגרים בתל אביב זה מפריע להם ה"כיבוש" וחוץ מזה כמו שיש כניסה חפשית לערבים לשטחים עם רבונות ישראלית מליאה למה שלא יהיה אפשרות ליהודים להכנס לשטח שלטענתם הוא שייך להם?